That should be me - kap. 1



Jag vaknar av att mitt irriterande alarm ringt för ca sjunde gången .. Jag kollar på klockan och ser att det står 07:58.

- FAAAAAAAAAAAAAAAAN! skrek jag.

Jag hade försovit mig idag igen. Jag sprang upp och tog på mig min body och en vit skjorta över, kammade genom håret och sprang ner och tog ett äpple och sprang ut till bilen. Sätter på radion och då spelar Justin bieber - never say never. Så ringer min telefon.

- Ja hallå ?
- Heeej, hörru jag försov mig kan du hämta upp mig.
- Självklart Nathalie! Kommer om 5.
- Föresten Jasmine?
- Aaah?
- När blev du ett justin bieber fan? Haha "neveeeer say neever"
- Tyst, sa jag och suckade sen la jag på.

Jag kollade mig i bilspegeln och insåg att jag hade glömt att sminka mig, men det spelade inte så stor roll. Jag är inte direkt den utseende fixerade människan.

- Hej gumman , sa Nathalie och krama mig. Är du taggad inför imorgon eller? ;)
- Heej, vad händer imorgon? Sa jag förvånat.
- HALLÅ?!?!? Det jag typ längtat efter i hela mitt liv??? Justin bieber konsterten som ska va här.. i stratford .. imorgon???? Sa hon och kollade surt på mig.
- Juste ja, nej det har jag inte glömt! Sa jag och log.

Vi va framme vid skolan så jag parkerade min svarta hummer och vi gick till våra skåp.

- Oh snap! Har du gjort engelska läxan? Frågade Nathalie
- Haha ja och ja du får skriva av mig, gör det snabbt bara, sa jag och stängde skåpet.
- Tack du är bäst!
- Vet, sa jag och log.

Vi satte oss i studierummet, det var 20 minuter kvar tills nästa lektion började. Det var säkert 5 minuter kvar på lektionen vi hade försovit oss till så det var ingen idé att gå på den.

- Hej brudar, hör jag en röst säga.
- Heeeej, säger Nathalie och ler som ett fån.

Jag vänder mig om och ser att det är Daniel som Nathalie är störtkär i.

- Vi börjar nu, sa jag och började gå mot klassrummet.

Resten av dagen flöt på som vanligt och efter skolan åkte vi till Starbucks, inte för att fika utan för att jobba.
Vi gick in och böt om till våra förkläden och ställde oss i kassan.

- Vad ska du ha på dig imorgon då? Sa Nathalie medan hon torkade bordet.
- Ingen aning, nånting enkelt antar jag. Dudå?
- Vet inte faktiskt, kan inte vi gå och shoppa. Vi slutar ju ändå om 10 minuter.
- Jo de kan vi väl! Föresten skulle du sova hos mig idag?
- Japp, vi kan väl ha tjejkväll med chips och film? Sa Nathalie och smålog lite.
- Haha alltid du.. Vilken film ska vi se? Jo låt mig gissa .. Dear john?
- Självklart! Sa Nathalie och skratta.

Medan Nathalie stog och dukade av borden så kollade jag ut genom dörren och så ser jag nån kille komma in, han påminde mig otroligt mycket om någon. Kunde bara inte sätta fingret på vem!

- En Vitamin water tack, sa han och fixade till sin luva och sina glasögon.

Jag gav han sin dricka och han betalade och gick, precis då kom Nathalie in och va ombytt och klar så jag gick in och bytte om jag med. Sen satte vi oss i bilen.

- Hörru lyssna här, sa Nathalie och skruvade ner volymen på radion.
- Aa ?
- Kolla vad Justin skrivit på sin twitter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0